Binnenkort wijzigt ons VvE Portaal
Binnenkort stappen we over naar een nieuw VvE Portaal, waarmee we ons VvE-beheer verder optimaliseren. We gaan gebruik maken van de software van Convect Beheer. Deze wijziging stelt ons in staat om onze dienstverlening nog verder te verbeteren en nieuwe technieken toe te passen. Toegang tot belangrijke informatie wordt nog eenvoudiger. Daarnaast kun je met de nieuwe app eenvoudig een reparatieverzoek indienen en kunnen bestuursleden of aangewezen personen declaraties indienen via de app.
De overstap van Twinq naar Convect wordt gefaseerd uitgevoerd. We doen er alles om deze overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Je ontvangt persoonlijk bericht van ons zodra je VvE toegang krijgt tot het Convect-portaal. Om je in tussentijd nader te informeren, hebben we een overzicht samengesteld met de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt ons ook een e-mail sturen: vve@rebogroep.nl.
Met de volgende stappen kun je toegang verkrijgen tot het nieuwe portaal:
Stap 1: Kies voor 'inloggen Convect portaal'
Stap 2: Kies voor 'schrijf je in'
Stap 3: Maak een account aan
Stap 4: Klik op 'inschrijven'
Je kunt daarna binnen 24 uur inloggen.
Veelgestelde vragen
Blijft het VvE portaal nog beschikbaar?
Ja, er komt een nieuw VvE portaal. Daarnaast komt er een app beschikbaar. Je kiest zelf of je beide wilt gebruiken, of één van beide. De informatie en functionaliteiten op het nieuwe VvE portaal zijn vergelijkbaar met het huidige portaal. In het begin zal het even wennen zijn omdat het er anders uitziet, maar het werkt gebruiksvriendelijker.
Wat moet ik doen om toegang te krijgen tot de VvE app?
Stap 1: Je kunt je inschrijven via deze link.
Stap 2: Kies voor 'schrijf je in'
Stap 3: Maak een account aan
Stap 4: Klik op 'inschrijven'
Stap 5: Je kunt de app downloaden en gebruiken, een bijkomend voordeel is dat je ingelogd kunt blijven op de mobiele app. Zo heb je steeds gemakkelijk en snel toegang tot alle informatie en kun je eenvoudig reparatieverzoeken melden.
Mogelijk kun je nog niet alle gewenste informatie vinden op het nieuwe VvE portaal. Wij vragen hiervoor je geduld. Wij doen onze uiterste best het portaal zo spoedig mogelijk te vullen.
Je kunt in de App Store (Apple) of Play Store (Google) de app gratis downloaden. Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van de app.
Als je dit bericht per post heeft ontvangen dan beschikken wij nog niet over je e-mailadres. Je kunt je e-mailadres doorgeven door een e-mail te sturen naar vve@rebogroep.nl onder vermelding van het adres van je woning. Daarna kun je het hierboven genoemde stappenplan volgen.
Wat gaat er gebeuren met alle informatie (archief) van onze VvE in de oude software?
Deze nemen we over in de nieuwe software. Deze documenten kun je vinden in het archief op het nieuwe VvE portaal.
Hoe kan ik reparatieverzoeken melden en volgen in de nieuwe software?
Dit gaat heel eenvoudig via het VvE portaal of via de app. Hieronder zie je een afbeelding van hoe dit er in de app uitziet.
Kan ik reparatieverzoeken ook nog melden via de QR-code?
Nee deze mogelijkheid komt te vervallen. Hiervoor in de plaats komt de mobiele app.
Kan het bestuur reparatieverzoeken ook zien?
Ja, via de mobiele app en het VvE portaal van de VvE is ieder reparatieverzoek te zien. Het bestuur kan, desgewenst, ook nog steeds een bericht ontvangen zoals in Twinq gebeurt bij het uitzetten van een reparatieverzoek.
Hoe werkt de app?
Het wijst voor zich. Hieronder zie je enkele afbeeldingen van hoe de app eruit ziet.
Ben ik verplicht om de app te gebruiken?
Nee, dit is niet verplicht. De app werkt erg gemakkelijk, maar als je liever vanaf een PC, laptop of tablet je VvE zaken wilt inzien en regelen dan kun je gebruik maken van het VvE portaal.
Is het mogelijk om voor onze VvE het beheer te blijven voeren in de oude software (Twinq)?
Nee, helaas is dit niet mogelijk. We hebben het besluit om met de software van Convect te gaan werken zorgvuldig genomen. En we hopen je met ons bericht voldoende te hebben geïnformeerd over de redenen voor deze keuze. Mocht je redenen hebben om het beheer van je VvE in Twinq te willen blijven voeren dan komen wij graag met je in contact. Je kunt hiervoor een e-mail sturen naar vve@rebogroep.nl met het onderwerp Convect software.
Welke verbeterde functionaliteiten heeft de nieuwe software zoal?
Naast de mobiele app en eenvoudige manier van reparatieverzoeken melden zijn er verschillende andere verbeterde functionaliteiten. En aantal daarvan delen wij graag met je:
Inzage in de belangrijkste geldende regels binnen de VvE zonder het gehele modelreglement, de splitsingsakte of het huishoudelijk reglement door te moeten lezen.
Het bestuur of daarvoor aangewezen personen kunnen eenvoudig declaraties indienen via de app.
Verbeterde rapportagemogelijkheden inzake de onderhoudsstatus van het gebouw.
Gaan de kosten voor onze VvE hierdoor omhoog?
Nee, de kosten gaan hierdoor niet omhoog. De kosten voor software zijn een onderdeel van de beheervergoeding welke de VvE en REBO zijn overeengekomen. REBO zal geen stijging van de beheervergoeding doorberekening als gevolg van de keuze voor andere software.
Kunnen we alle informatie in blijven zien die nu ook zichtbaar is?
Ja, alle huidige informatie blijft beschikbaar.
Blijven het bestuur en de kascontrolecommissie inzage houden in de administratie en relevante informatie?
Ja, het bestuur en de kascontrolecommissie blijven inzage houden. Zij kunnen dit zowel via de app als via het VvE portaal inzien.