Inloggen VvE portaal

Binnenkort wijzigt ons VvE Portaal

Binnenkort stappen we over naar een nieuw VvE Portaal, waarmee we ons VvE-beheer verder optimaliseren. We gaan gebruik maken van de software van Convect Beheer. Deze wijziging stelt ons in staat om onze dienstverlening nog verder te verbeteren en nieuwe technieken toe te passen. Toegang tot belangrijke informatie wordt nog eenvoudiger. Daarnaast kun je met de nieuwe app eenvoudig een reparatieverzoek indienen en kunnen bestuursleden of aangewezen personen declaraties indienen via de app.

De overstap van Twinq naar Convect wordt gefaseerd uitgevoerd. We doen er alles om deze overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Je ontvangt persoonlijk bericht van ons zodra je VvE toegang krijgt tot het Convect-portaal. Om je in tussentijd nader te informeren, hebben we een overzicht samengesteld met de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt ons ook een e-mail sturen: vve@rebogroep.nl.

Veelgestelde vragen

Blijft het VvE portaal nog beschikbaar?

Ja, er komt een nieuw VvE portaal: Klik Hier Daarnaast komt er een app beschikbaar. U kiest zelf of u beide wilt gebruiken, of één van beide. De informatie en functionaliteiten op het nieuwe VvE portaal zijn vergelijkbaar met het huidige portaal. In het begin zal het even wennen zijn omdat het er anders uitziet, maar het werkt gebruiksvriendelijker.

Wat moet ik doen om toegang te krijgen tot de VvE app?

Stap 1: u kunt zich inschrijven op https://inloggen.convect.nl/auth/inschrijven?thema=7d594e7a38244f09bffcb146567faa7b

Stap 2: u ontvangt een koppelingscode (dit kan enkele dagen duren). Eenmaal ingelogd krijgt u hiermee toegang.

Stap 3: u kunt de app downloaden en gebruiken, een bijkomend voordeel is dat u ingelogd blijft op de mobiele app. Zo heeft u steeds gemakkelijk en snel toegang tot alle informatie en kunt u eenvoudig reparatieverzoeken melden.

U kunt in de App Store (Apple) of Play Store (Google) de app gratis downloaden. Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van de app.

Als u dit bericht per post heeft ontvangen dan beschikken wij nog niet over uw e-mailadres. U kunt uw e-mailadres doorgeven door een e-mail te sturen naar vve@rebogroep.nl onder vermelding van het adres van uw woning. Daarna kunt u het hierboven genoemde stappenplan volgen.

Wat gaat er gebeuren met alle informatie (archief) van onze VvE in de oude software?

Deze nemen we over in de nieuwe software. Deze documenten kunt u vinden in het archief op het nieuwe VvE portaal.

Hoe kan ik reparatieverzoeken melden en volgen in de nieuwe software?

Dit gaat heel eenvoudig via het VvE portaal of via de app. Hieronder ziet u een afbeelding van hoe dit er in de app uitziet.

Kan ik reparatieverzoeken ook nog melden via de QR code?

Nee deze mogelijkheid komt te vervallen. Hiervoor in de plaats komt de mobiele app.

Kan het bestuur reparatieverzoeken ook zien?

Ja via de mobiele app en het VvE portaal van de VvE is ieder reparatieverzoek te zien. Het bestuur kan, desgewenst, ook nog steeds een bericht ontvangen zoals in Twinq gebeurt bij het uitzetten van een reparatieverzoek.

Hoe werkt de app?

Het wijst voor zich. Hieronder ziet u enkele afbeeldingen van hoe de app eruit ziet.

Ben ik verplicht om de app te gebruiken?

Nee dit is niet verplicht. De app werkt erg gemakkelijk, maar als uw liever vanaf een PC, laptop of tablet uw VvE zaken wilt inzien en regelen dan kunt u gebruik maken van het VvE portaal.

Is het mogelijk om voor onze VvE het beheer te blijven voeren in de oude software (Twinq)?

Nee helaas is dit niet mogelijk. We hebben het besluit om met de software van Convect te gaan werken zorgvuldig genomen. En we hopen u met ons bericht voldoende te hebben geïnformeerd over de redenen voor deze keuze. Mocht u redenen hebben om het beheer van uw VvE in Twinq te willen blijven voeren dan komen wij graag met u in contact. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar vve@rebogroep.nl met het onderwerp Convect software.

Welke verbeterde functionaliteiten heeft de nieuwe software zoal?

Naast de mobiele app en eenvoudige manier van reparatieverzoeken melden zijn er verschillende andere verbeterde functionaliteiten. En aantal daarvan delen wij graag met u:

  • Inzage in de belangrijkste geldende regels binnen de VvE zonder het gehele modelreglement, de splitsingsakte of het huishoudelijk reglement door te moeten lezen.

  • Het bestuur of daarvoor aangewezen personen kunnen eenvoudig declaraties indienen via de app.

  • Verbeterde rapportagemogelijkheden inzake de onderhoudsstatus van het gebouw.

Gaan de kosten voor onze VvE hierdoor omhoog?

Nee de kosten gaan hierdoor niet omhoog. De kosten voor software zijn een onderdeel van de beheervergoeding welke de VvE en REBO zijn overeengekomen. REBO zal geen stijging van de beheervergoeding doorberekening als gevolg van de keuze voor andere software.

Kunnen we alle informatie in blijven zien die nu ook zichtbaar is?

Ja alle huidige informatie blijft beschikbaar.

Blijven het bestuur en de kascontrolecommissie inzage houden in de administratie en relevante informatie?

Ja het bestuur en de kascontrolecommissie blijven inzage houden. Zij kunnen dit zowel via de app als via het VvE portaal inzien.