Informatie voor schuldenaren

Bij REBO vinden we het belangrijk om iedereen correct en zorgvuldig te behandelen – ook wanneer er sprake is van een betalingsachterstand. Hieronder vind je belangrijke informatie over je rechten, plichten en de mogelijkheden om je situatie op te lossen.

Hoe kun je betalen?
Je kunt je openstaande vordering eenvoudig voldoen via de betaalinstructies die je per brief of e-mail van ons hebt ontvangen. Heb je deze informatie niet meer bij de hand? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder.

Betalingsregeling mogelijk
Kun je het openstaande bedrag niet in één keer betalen? Geen zorgen, in veel gevallen kunnen we samen een passende betalingsregeling afspreken. Neem zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we een oplossing kunnen vinden die bij jouw situatie past.

Hulp bij geldzorgen of schulden
Financiële problemen kunnen ingrijpend zijn, maar je staat er niet alleen voor. Er zijn verschillende instanties die gratis hulp bieden:

  • Gemeentelijke schuldhulpverlening – Neem contact op met je gemeente voor begeleiding bij je financiën.

  • Geldfit – Doe een gratis test en krijg advies op maat via www.geldfit.nl of bel
    0800 – 8115.

  • Nibud – Praktische tips over budgetteren en omgaan met geld: www.nibud.nl.

Wat gebeurt er bij niet-betaling?
Als je de vordering niet (op tijd) betaalt en geen regeling treft, kunnen er extra kosten en juridische stappen volgen, zoals:

  • Incassokosten en wettelijke rente – Deze kunnen aan het openstaande bedrag worden toegevoegd.

  • Dwangbevel of gerechtelijke procedure – In sommige gevallen kan de rechter worden ingeschakeld om de vordering te innen.

  • Beslaglegging – Dit kan in uiterste gevallen plaatsvinden op inkomen of bezittingen.

Het is daarom belangrijk om tijdig contact met ons op te nemen om onnodige kosten en maatregelen te voorkomen.

Hoe kun je bezwaar maken of een klacht indienen?
Ben je het niet eens met de vordering of heb je een klacht over onze werkwijze? Je kunt schriftelijk bezwaar maken of een klacht indienen. Neem hiervoor contact met ons op via e-mail of telefoon.

Privacy en gegevensbescherming
Wij gaan zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe wij omgaan met je gegevens vind je in onze privacyverklaring op onze website.

Voel je je overbelast of somber?
Geldzorgen kunnen mentaal zwaar wegen. Als je behoefte hebt aan een luisterend oor, kun je dag en nacht gratis contact opnemen met stichting 113 via:
Telefoon: 0800 – 0113
113.nl

Contact
Onze REBO medewerkers staan voor je klaar en helpen je graag verder.
Telefoon: 088 – 220 16 10
Bereikbaarheid: Werkdagen van 09.00 tot 12.30 uur