Als de VvE kiest voor het pakket Basis nemen we je veel werk en zorg uit handen rondom het financieel beheer. Maar wat doen we dan precies voor je? We zetten het op een rij. Heb je na het lezen vragen, bel dan met ons VvE team via 088-2201630. We helpen je graag.
Het VvE dienstenpakket Basis is ideaal voor jou als je geen omkijken wilt hebben naar:
Het beheren van geldzaken, inclusief betalingen en ontvangstregistraties. We gebruiken professionele software die speciaal is ontworpen voor VvE administratie.
Elk jaar maken we financiële overzichten zoals een exploitatierekening, balans en begroting.
We berekenen de bijdragen die eigenaren moeten betalen voor het komende jaar op basis van de begroting en de verdeelsleutels zoals vermeld in de splitsingsakte.
We zorgen voor de administratie en het innen van de ledenbijdragen.
We houden de betalingen goed in de gaten en waarschuwen eigenaren als ze achterlopen met betalen. Als er achterstanden zijn, sturen we herinneringen en overzichten van wat er nog betaald moet worden. Als de situatie daar om vraagt dan treffen we een betalingsregeling.
Als eigenaren niet betalen, nemen we maatregelen. We handelen volgens de incassoprocedure.
We beheren een lopende rekening en een spaarrekening voor de VvE. De rekeningen staan altijd op naam van de VvE.
Via een website met persoonlijke toegangscode kunnen het bestuur en de kascommissie de financiële administratie bekijken. De informatie is altijd realtime.
Via dezelfde website kan het bestuur facturen controleren en accorderen.
De kascontrole kan eenvoudig online gedaan worden. Alle benodigde informatie is voor de kascommissie in te zien via de website.
We regelen de eigendomsoverdrachten binnen de VvE en we zorgen voor een financiële opgave aan de notaris en verwerken de mutatie in het eigenaarsregister. We informeren het bestuur en sturen de nieuwe eigenaren alle relevante informatie.
Aanvullende modules
Met het VvE dienstenpakket Basis heb je veel geregeld, maar zeker nog niet alles. Je kunt je pakket upgraden naar Comfort of Optimaal óf kiezen voor een van de aanvullende modules. Zo kun je REBO 24/7 reparatieverzoeken laten aannemen (en uitzetten) of ons de Algemene Leden Vergadering laten organiseren, inclusief het opstellen van alle vergaderstukken. Klik hier voor meer informatie.